Τράπεζες: Μετά το stress test η αναγνώριση του tax credit
euro2day.gr
Στα capital plans θα προσμετρηθεί το όφελος. Οι τεχνικού χαρακτήρα βελτιώσεις που ζήτησε η EBA και η καυτή εκκρεμότητα της αλλαγής του κανόνα αναγνώρισης. Τι θα γίνει με 30ετία και κάλυψη του τυχόν αναπόσβεστου υπολοίπου. Οι εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών.
Στα σχέδια κεφαλαιακής ενίσχυσης και όχι στα μέτρα μετριασμού των κεφαλαιακών αναγκών θα συμπεριλάβουν όπως όλα δείχνουν οι τράπεζες το πρόσθετο κεφαλαιακό μαξιλάρι από τη μετατροπή του αναβαλλόμενου φόρου σε φορολογική απαίτηση (tax credit).
Παρά το γεγονός ότι χθες η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (EBA) ζήτησε από τις ελληνικές αρχές τεχνικού χαρακτήρα βελτιώσεις στη ψηφισθείσα διάταξη για το tax credit, η κίνησή της δεν προδιαγράφει ότι το θέμα κλείνει. Είναι πολύ πιθανόν υπό την πολιτική διάσταση που λαμβάνει το θέμα να υπάρξουν αλλαγές και στο γενικό κανόνα που ρυθμίζει το πώς αναγνωρίζουν οι ευρωπαϊκές τράπεζες τις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις.
Ολες οι ενδείξεις συντείνουν ότι η EBA δεν πρόκειται να γνωστοποιήσει τις αποφάσεις της για αλλαγές στον κανονισμό πριν την ανακοίνωση των ευρημάτων της άσκησης προσομοίωσης, στις 26 Οκτωβρίου.
Αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές, ιταλικές, πορτογαλικές και ισπανικές τράπεζες δεν θα έχουν τη δυνατότητα να συμπεριλάβουν το πρόσθετο μαξιλάρι από το tax credit στις δράσεις μετριασμού των κεφαλαιακών αναγκών που θα ανακοινώσουν την επόμενη της 26ης Οκτωβρίου. Το tax credit θα προσμετρηθεί επομένως στα capital plans όπως έχει γράψει το Euro2day.gr.
Οι τεχνικές βελτιώσεις που ζητά η EBA
Με επιστολή της στις ελληνικές αρχές η EBA επισημαίνει ότι πρέπει να υπάρξουν τροποποιήσεις στη διάταξη για το tax credit ώστε να ευθυγραμμισθεί με τον γενικό κανόνα. Ειδικότερα, ζητά σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, να μειωθεί η διάρκεια συμψηφισμού της φορολογικής απαίτησης από την 30ετία στην 20ετία, επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των άλλων χωρών του Ευρωπαικού Νότου.
Επιπρόσθετα, ζητά η εγγύηση του Δημοσίου εφόσον χρησιμοποιηθεί να είναι με μετρητά και όχι με ομόλογα που θα μετατρέπονται σε ισόποσης αξίας μετοχές της τράπεζας, όπως προβλέπει η διάταξη που ψηφίσθηκε. Σημειώνεται ότι η χρήση της εγγύησης θα διενεργηθεί στην ακραία περίπτωση που οι τράπεζες δεν καταφέρουν να συμψηφίσουν με κέρδη 20ετίας τις αναβαλλόμενες φορολογικές τους απαιτήσεις.
Πρόκειται για αλλαγές τεχνικού χαρακτήρα που δεν δημιουργούν προς το παρόν προβλήματα στην κυβέρνηση. Ακόμη και η κάλυψη τυχόν αναπόσβεστου υπολοίπου με μετρητά και όχι με ομόλογα εκτιμάται ότι δεν προκαλεί πρόβλημα στο χρέος καθώς η Τρόικα έχει στην πράξη συναινέσει. «Το θέμα αφορούσε περισσότερο την εσωτερική πολιτική σκηνή» σχολιάζουν με νόημα τραπεζίτες.
Το κακό σενάριο για τις τράπεζες του Ευρωπαικού Νότου
Παρ ότι τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά, πρόκειται για τροποποιήσεις που μπορούν να διενεργηθούν εύκολα ως τις 26 Οκτωβρίου καθώς μέχρι τότε δεν αναμένεται η EBA να δημοσιεύσει τις οριστικές της αποφάσεις ως προς το αν τροποποιηθεί ο κανόνας της για την αναγνώριση των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων στα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών και με καθεστώς Βασιλείας ΙΙΙ.
Αυτό είναι και το κακό σενάριο για τις ελληνικές, ιταλικές, ισπανικές και πορτογαλικές τράπεζες. Να εκδώσει, δηλαδή, η EBA νέες προδιαγραφές και όρια, όπως για παράδειγμα να μην ξεπερνά ένα συγκεκριμένο όριο η συμμετοχή του tax credit στα εποπτικά κεφάλαια.
«Σε αυτή τη φάση η EBA τεστάρει απλά τις αντοχές της κυβέρνησης στο ζήτημα του tax credit, τα δύσκολα αναμένονται μετά…» αναφέρουν στο Euro2day.gr τραπεζικά στελέχη, σημειώνοντας ότι δεν κλείνει η υπόθεση αναγνώρισης του tax credit με την υλοποίηση των τροποποιήσεων που ζητά η EBA.
Σύμφωνα με τους ίδιους η EBA εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε νέο κανόνα για το πώς και πόσο αναγνωρίζονται στα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις και η πολιτική διάσταση που έχει αρχίσει να λαμβάνει το θέμα αυξάνει τις πιθανότητες να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Πρόκειται για το ζήτημα που «καίει» τις εγχώριες τράπεζες καθώς οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις αποτελούν ως και το 30% των εποπτικών τους κεφαλαίων.
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|